tisdag 14 december 2010

Judging a book by its cover...

Jag tilltalas av förpackningar som är fina. Av burkar och flaskor som har fina etiketter. Av böcker som har fina omslag. Men ibland undrar man. Det här är en amerikansk bok om organisatoriskt lärande. Ser ut som en sån där managementbok som man kan köpa på flygplatser. Lite lättsam Doctor Phil-psykologisk. Men jag gillar omslaget. Gillar färgerna, gillar grafiken, att man lagt den romerska siffran fem som bakgrund till en bok som handlar om den femte disciplinen. Snyggt.


Vad är då detta för en bok? En svensk lärobok i matte, eller nåt? Jisses, vilket trist omslag! Det är den svenska versionen som fick det här - i mitt tycke - trista omslaget. Jag blir nästan avskräckt från att läsa den.

Ledsen, men yta är viktigt. För mig.

Inga kommentarer: