torsdag 26 augusti 2010

Lång startsträcka

Tänk vad vissa småprojekt ska ta tid innan man får tummarna loss att genomföra dem.
Har haft en stol ståendes i hallen i över ett år och inte kommit mig för att klä om stolsitsen. Tyget har bara legat löst över sitsen. Idag fick jag äntligen tummarna loss att klä om stolen. Ett projekt som inte tog många minuter att genomföra, men som tagit sååå lång tid att få gjort.
Jag tror det var Ernst som inspirerade mig, eftersom jag passade på att pyssla samtidigt som jag kollade in sista avsnittet av Sommar med Ernst. Wow, säger jag bara. Vilket hus! Vilken karl!
Skåpet som skymtar till vänster i bild är förresten det här cd/dvd-förvaringsskåpet från Ikea. Funkar perfekt till förvaring i en liten hall. Rymmer massor av smått, som nycklar och annat skrafs som brukar finnas i en hall. Det är tänkt att man ska ha cd/dvd-skivor som dekoration i hålen på dörren, men jag har tagit tomma fodral och satt in egna bilder (dekorationsark från Panduro).

1 kommentar:

Limetwig sa...

Ja det är väl så, de snabba jobben tar längst tid! Så är det här också :S
Ha det bäst! Åse