söndag 27 juni 2010

Filmtips!


EN ENDA MAN av TOM FORD

Colin Firth spelar huvudrollen i modeskaparen Tom Fords debutfilm EN ENDA MAN och nominerades till en Oscar för Bästa Manliga Huvudroll.
EN ENDA MAN utspelar sig i Los Angeles 1962, under kulmen av Kubakrisen, och är berättelsen om George Falconer, en brittisk collegelärare som kämpar för att finna meningen med livet efter att hans partner Jim gått bort. George lever i det förflutna och har svårt att tro på framtiden och vi får följa honom under en dag i livet, en dag då möten och en serie händelser leder till att han måste bestämma sig för om han tycker att det faktiskt finns någon mening med livet.

Åh, vilken vacker film! Både bildmässigt, innehållsmässigt och ljudmässigt. Den här gick rakt upp på min tio i topp-lista!

(Bild och text lånat av cdon.com)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, den vill jag se. Men här blir det nog "Shrek, Nu & för alltid" som står näst på tur, fniss =D

Kram Milla

♥ mamman i huset ♥ sa...

Tack för tipset. Ska jag se till att komma ihåg nu när vi äntligen har 2 ställen i kvarteret där man kan hyra film. Säger en som känner mig less på fotbolls-VM trots att jag älskar sport. :)

Kram!